سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز است که نشانه اصابت رأی است :خوب برخورد کردن و نیک گوش کردن و پاسخ نیکو دادن . [امام صادق علیه السلام]


ولایتمداری مهم‌ترین درس عاشوراست

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید فرمودند :
خداوند در وجود انسان دوکانون عقل و فهم و شور و احساس قرارداده است.
وی با اشاره به نقش این دو کانون در زندگی انسان افزود: هرچه درک، شناخت و فرهنگ انسان بالاتر رود، به همان میزان شخصیت والاتری پیدا خواهد کرد.
این مرجع تقلید با طرح این سئوال «چرا کربلا شورانگیز است؟» به واقعه کربلا اشاره کرد و بیان داشت: امام حسین طراح و مهندس جریان کربلاست و به‌ قدری این مهندسی عالی صورت گرفته است که با وجود دو جنبه شور و شعور، جنبه شور در آن غالب است.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در اسلام تنها حکومت ولایی مشروعیت دارد، گفت: حکومت و نظام ما ولایی است و باید در حفظ آن کوشید.
وی به درس‌های عاشورا اشاره کرد و ابراز داشت: نخستین درس عاشورا مقابله با حکومت فاسد و حرکت در راستای حکومت ولایی است.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع) با شور و شعور همراه است، افزود: هیچ تاریخی از رجال الهی این چنین شورانگیز نیست.
وی با بیان اینکه اصحاب امام حسین(ع) به ما درس ولایتمداری دادند، افزود: پس از رحلت امام راحل،آیت‌الله خامنه‌ای سکان هدایت نظام را در دست گرفته و در برابر امواج دشمنی استکبار جهانی از این نظام و انقلاب پاسداری کردند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هم‌اکنون وظیفه داریم در کنار رهبری باشیم و از نظامی که به دست امام راحل و خون شهدا ایجاد شده صیانت کنیم.
وی با بیان اینکه در واقعه کربلا همه اقشار از هر سن و جنسی حضور داشتند، گفت: کربلا خرمنی دارای خوشه‌های فراوان است و هرکسی به اندازه فهم و درک خود از این خوشه بر می‌چیند.
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: امروز در برابر دشمنان درس عاشورا و کربلا بیشترین کارآیی را دارد.
در ابتدای این دیدار حاضران با سردادن شعارهای« مرجع انقلابی تشکر، تشکر» و «مرگ برضد ولایت فقیه» از مواضع انقلابی آیت‌الله نوری همدانی در برابر جریانات اخیر قم حمایت کردند.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 88 دی 3  ساعت 7:52 عصر 
  نظرات شما

«منافقین از کفار بدترند»

امام خمینی(ره) جمله مشهوری دارند که می‌فرمایند:

«منافقین از کفار بدترند». چرا که منافقین حق و باطل را با هم درآمیختند.
باطل را می‌گویند و در کنار آن حق را هم بیان می‌کنند.گاهی اوقات حق را در لباس باطل می‌کنند و گاهی عکس آن،
در حالی‌که کفار باطلشان مشخص است.
کمتر کسی گمراه می‌شود و به دنبالشان می‌رود، اما منافقان اینگونه نیستند و عده قابل توجهی را به شبهه می‌اندازند.

مراقب منافقین و نفاقشان باشیم و از بهترین معیار ها که دین خدا ، فرمایشات معصومین ، و ولایت فقیه است پیروی کنیم تا در دام منافقین نیفتیم .  انشا الله



 
نوشته شده توسط: حمزه |  یکشنبه 88 آذر 1  ساعت 3:45 عصر 

  
     توصیه های امام خمینی (ره) به جوانان برای خودسازی

1- نمازهای یومیه را در پنج وعده بخوانید و نماز شب را حتماً بپای دارید.
2- اوقات خواب خود را کم کنید و بیشتر قرآن بخوانید (بویژه سوره مزمل).
3- راس ساعت مقرر که بیدار می‌شوید، دیگر نخوابید.
4- روزهای دوشنبه و پنجشنبه را روزه بگیرید.
5- کم خوری را پیشه کنید (خود را به خوردن شیر ، خرما و حلوا عادت بدهید).
6- در مجالس و میهمانی‌های باشکوه که فقرا به آن راه ندارند شرکت نکنید و خود نیز چنین مجالسی نداشته باشید.
7- برای عهد و پیمان اهمیت فوق العاده قائل باشید.
8- به تهیدستان انفاق کنید.
9- از مواضع تهمت دوری کنید.
10- دل به دنیا نبندید و آن را بر دستور خدا ترجیح ندهید.
11- لباس ساده بپوشید و از پوشیدن لباس رنگی خودداری کنید.
12- از نظر مادی به پایینتر از خود و از نظر معنوی به اولیاء الله بنگرید.
13- کار نیک خود را فراموش کنید و گناهان گذشته خود را به یاد بیاورید.
14- زیاد صحبت نکنید و دعاها را زیاد بخوانید (بخصوص دعای روز سه شنبه را).
15- اول هر ماه، خرج یک روز خود را صدقه بدهید (شاید الان بتوان گفت به صندوق صدقات بریزید).
16- دانش‌های فنی (به ویژه رانندگی ، مکانیک و رادیو تلویزیون) را فرا بگیرید.
17 - به ورزش به خصوص کوهنوردی و شنا اهمیت بدهید.
18 - از اخبار روز مسلمین و جهان با خبر شوید ( هر روز حداقل یک بار اخبار کامل را بشنوید).
19- بیشتر مطالعه کنید.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 88 آبان 11  ساعت 10:50 صبح 

اینترنت چگونه به ایران آمد؟

دکتر سیاوش شهشهانی، استاد دانشگاه صنعتی شریف و قائم‌مقام سابق مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات در مطلبی گزارش گونه در «خبر» نوشت:

سال تحصیلی 68-67 برای گذراندن فرصت مطالعاتی به ایتالیا رفته بودم که برای نخستین بار با شبکه اینترنت آشنا شدم. البته آن سال تب ای‌میل و اینترنت در یشتر دانشگاه‌های ایران، فراگیر شده بود. پس از بازگشت به ایران به عضویت هیأت علمی مرکز تحقیقاتی فیزیک ‌نظری و ریاضیات درآمدم. سال 68 بود که آقای دکتر محمد‌جواد لاریجانی، رئیس این مرکز، همت کردند و اینترنت را به ایران آوردند. من هم به عنوان جانشین ایشان در این طرح همکاری کردم.
یکی از نخستین دغدغه‌های مدیران و هیأت علمی این مرکز، ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های دنیا بود. در مرکز تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که پست الکترونیک برای یک مرکز تحقیقاتی که می‌خواهد با دانشگاه‌های دنیا ارتباط داشته باشد، ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. به دلیل شرایط پس از جنگ، برنامه گسترش ارتباط با دانشگاه‌های خارجی مورد نظر بود و یکی از سرلوحه‌های مرکز تحقیقات به شمار می‌آمد. ایمیل ارزان‌ترین و سریع‌ترین روشی بود که مورد توجه قرار گرفت.
در سال 68 هیچ مرکزی برای ارایه خدمات اینترنت در کشور وجود نداشت. هرچند برخی مراکز از طریق تماس تلفنی با خارج کشور به شبکه وصل می‌شدند، ولی این مراکز به دیگران خدمات نمی‌دادند. از طریق تماس تلفنی بین‌المللی به شبکه اینترنت وصل می‌شدند. البته در آن زمان هنوز شبکه Internet ایجاد نشده بود و به شبکه Bitnet وصل می‌شدند.
از طریق مرکز بین‌المللی فیزیک نظری در ایتالیا که آن زمان ریاست آن با پروفسور عبد‌السلام بود به مؤسسه مجمع اروپایی شبکه‌های تحقیقاتی (EARN) وصل شدیم. این مؤسسه آن زمان کشور‌های غیر اروپایی مانند هندوستان را به عضویت پذیرفته بود، ولی شرایط عضویت ویژه‌ای داشت که با توصیه‌های آقای عبد‌السلام، عضویت ایران مورد پذیرش قرار گرفت.
اواخر سال میلادی 1992 از طریق اتصال تلفنی به دانشگاه لینس اتریش وصل شدیم. بعد‌ها با یک خط استیجاری به دانشگاه وین اتریش وصل شدیم که آن زمان از نقاط اصلی اتصال به شبکه EARN بود.
همکاران ما که به اجلاس‌های فنی بین‌المللی می‌رفتند، چیز‌های تازه‌ای یاد گرفتند. گزارش‌های آنها نشان می‌داد که شبکه‌های تحقیقاتی بین‌المللی از پروتکل Bitnet به پروتکل جدید به نام Internet حرکت می‌کنند. به همین دلیل بود که مرکز تحقیقات نیز اتصال به اینترنت را به سرعت پیگیری کرد.
اواخر سال 93 میلادی پروتکل IP/ICP را راه‌اندازی کردیم که امکان اتصال به شبکه اینترنت را فراهم کرد. البته چون آن زمان یک زیر شبکه از شبکه دانشگاه وین بودیم، آخر آدرس‌ها، نشانی دانشگاه وین یعنی UNIVIE. AT درج می‌شد.
ایران حدود یک سال پس از دانشگاه‌های اروپایی به شبکه اینترنت وصل شد. سرعت اتصال در آن سال خیلی کم بود. کل ظرفیت اتصال کشور 8/9 کیلوبیت در ثانیه بود. البته در آن زمان هنوز سرویس‌های Web و فایل‌های گرافیکی راه نیفتاده بود و همین سرعت 8/9 برای تبادل ایمیل بسنده می‌کرد.
آن سال‌ها به دنبال این بودیم که با عنوان ویژه ایران شناخته شویم نه اتریش؛ بنابراین، پسوند IR را از سازمان متولی استاندارد‌های جهانی اینترنت تقاضا کردیم. پس از پرس‌وجو‌ها، متوجه شدیم مؤسسه Internic در آن زمان متولی این مسأله بود. این مؤسسه وابسته به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود و مدیریت واقعی آن نیز در اختیار فردی به نام جاناتان پاستل بود. هرچند تحریم‌ها علیه ایران خیلی پر‌رنگ نبود، ولی هنوز خاطره گروگان‌گیری در ذهن برخی آمریکا‌یی‌ها زنده بود. به همین دلیل با مقاومت‌هایی روبه‌رو بودیم.
کسی در ایران به صورت موازی با ما حرکت نمی‌کرد؛ بنابراین، پس از غلبه بر مخالفان، توانستیم در فروردین 1374 امتیاز پسوند ملی IR به دست آوریم.
در واقع با مقاومت دو کشور ایران و آمریکا روبه‌رو بودیم. البته مخالفت با پسوند IR در آمریکا، یک موضع رسمی نبود. مدیریت اینترنت در اختیار بنیاد ملی علوم NSF بود. فردی در این بنیاد عضو بود که دل خوشی از ایران نداشت و با ما مخالفت می‌کرد. البته الان رفتار خود را تغییر داده و از دوستان خوب ما شده است.
در مخابرات ایران کسانی بودند که اعتقادی به اینترنت نداشتند. آنها گمان می‌کردند اینترنت یک مد روز است و زود فراموش می‌شود. آنها کوشش می‌کردند شبکه محدود‌تر به نام X25 را راه‌اندازی کنند و می‌گفتند هر نوع فعالیت شبکه‌ای، باید تحت همین شبکه انجام شود.
آن زمان اینترنت به اندازه کافی شهرت پیدا کرده بود و همه می‌دانستند X25 پاسخگوی توسعه فناوری اطلاعات نیست. چند سال زحمت کشیدیم تا به مخابرات تفهیم کنیم تجربه X25 یک ‌بار در اروپا آزمایش شده و ناکارآمدی آن پیشتر اثبات شده است.
لازم است از کوشش دکتر محمد‌جواد لاریجانی یاد کنم. ایشان شجاعت بالایی در این رابطه نشان دادند. به ویژه وقتی نخسیتن اتصال به Bitnet برقرار شد. آن زمان لازم بود تعهد‌نامه‌هایی را امضا کنیم از جمله این که مانع عبور ترافیک هیچ کشوری نشویم. آن زمان کمتر کسی جرأت امضای این تعهد‌نامه‌ها را داشت. بی‌شک پشتیبانی و جایگاه سیاسی و اجتماعی دکتر لاریجانی، نقش مؤثری در راه‌اندازی اینترنت داشت. ایشان همیشه به مسئولان سیاسی یاد‌آور می‌شدند که شبکه اینترنت، در خدمت محققان و مراکز علمی است و جلوگیری از آن، ایستادن در برابر روند توسعه علمی کشور است.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  یکشنبه 88 آبان 10  ساعت 10:50 صبح 

تلفن همراه یا جاسوسی همیشه همراه !

هر تلفن همراهی قاعدتاً دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را دارا می باشد.فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.
امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های جاسوسی یا فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.
این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.
البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شود و سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.
البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.
در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ، پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.
با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه است که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.
لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادربه دسترسی به تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل دوربین ، یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.

توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس خوش لباس :
1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی رد و بدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کار را عاری از دستگاه تلفن همراه نمایید. البته برخی مدلها دارای یک باطری ریز داخلی هستند که حتی بدون باطری هم جاسوسی خود را انجام میدهند
2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را Ban نمایید.
3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.
4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.
5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.
6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.
7. دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک و محدود بودن نرم افزار گوشی از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های پیشرفته نسل جدید برخوردار هستند.
8. متاسفانه شرکت نوکیا بعنوان پرفروشترین گوشی ایران سابقه درخشانی در زمینه حفظ حقوق مشتریان ندارد
9. گوشی خود را حتی برای یک لحظه در اختیار دیگران قرار ندهید و از آن با پین کد و قفل صفحه کلید محافظت کنید ، وارد کردن یک کد خاص کوچک فقط در عرض چند ثانیه برخی گوشی ها را تبدیل به یک جاسوس همیشه همراه میکند
10. در حالتهای پیشرفته جاسوسی حتی میتوان از طریق گوشی موبایل شخص مورد نظر را ترور کرد و یا حتی از طریق ماهواره محل دقیق هدف را مشخص کرد
11. دوربین گوشی را در اتاق خواب یا محل های خصوصی رو به دیوار یا رو به زمین بگذارید به نحوی که محیط در کادر دوربین قرار نگیرد
12. اطلاعات مهم و عکسهای خانوادگی خود را روی گوشی ذخیره نکنید ، سرقت دیجیتالی اطلاعات شما ، از سلام کردن و دست دادن به شما آسان تر است
13. برخی مدلهای رایج و حتی ارزان قیمت بازار این امکان را دارند که علاوه بر دریافت بلوتوث مورد نظر ، تمام دار و ندار گوشی طرف مقابل را منتقل کنند ( آنقدر مسخره و آسان که حتی تصورش هم ترس آور است )
14. شماره تلفن شما براحتی از طریق سیستم بلوتوث قابل یافتن است پس اگر امنیت و آسایش شخصی شما مهم است در محیط های عمومی مانند اتوبوس و مترو بلوتوث بازی را کنار بگذارید
15. هنگام شنود اصلا نیازی نیست که گوشی شما زنگ بخورد یا به تماسی جواب بدهید ، اینجا دنیای دیجیتال است ، شمابه راحتی شنیده میشوید



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 88 آبان 2  ساعت 10:47 صبح 

سندی تازه از دخالت شبکه‌های خارجی در اغتشاشات اخیر

خبرگزاری فارس: اخیراً گوشی‌هایی در هنگام قاچاق از مرزهای جنوبی کشور کشف شده که دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است.

دراین گوشی برای برخی واژه‌ها حرف رمز تعریف شده که به ‌طور کاملاً قابل ملاحظه‌ای زمان ارسال پیامک را کاهش می‌دهد.
بطور مثال با وارد کردن یک رمز یک تا دو حرفی نام برخی از افراد مؤثر در حوادث اخیر حک شده و آماده ارسال می‌شود.
همچنین در این گوشی نام خیابان‌ها، نهادها، مؤسسات و برخی افراد و موارد مربوط در اغتشاشات موجود و با ارائه کد سلسله‌ای از پیامک‌ها تنظیم و قابل ارسال می‌باشد.
گفته می‌شود با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که این گوشی‌ها برای ارتباط‌گیری درخصوص تجمعات و اغتششات طراحی شده و پیش از این نیز نمونه آن در برخی کشورهایی که با نافرمانی‌های مدنی روبه‌رو بوده‌اند مورد استفاده قرار گرفته است.
منابع خبری همچنین از ارتباط برخی از افراد داخلی مؤثر در اغتشاشات اخیر با قاچاق این گوشی به داخل کشور خبر می‌دهند.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 88 آبان 2  ساعت 10:31 صبح 

 
سردار شوشتری محل شهادتش را پیش بینی کرده بود

سردار شوشتری که در پی یک حادثه تروریستی صبح یکشنبه 26/7/88 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، بارها در بین همرزمانش گفته بود: آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تکه تکه شود.
سردار سرتیپ پاسدار نور علی شوشتری در سال 1327 در روستای سر ولایت شهرستان نیشابور به دنیا آمد.
بنابراین گزارش، وی که از فرماندهان پر افتخار و یادگاران نامدار دفاع مقدس محسوب می شود در دوران قبل از انقلاب با ارادت ویژه ای که نسبت به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای داشت و به طور مرتب در جلسات ایشان شرکت می نمود و بدین طریق با فضای مبارزه ارتباط داشت. در دوران بعد از انقلاب و مخصوصاً در زمان دفاع مقدس نیز در عملیات های مختلف - خصوصاً در جبهه جنوب - حضور فعال داشت.
سردار شوشتری که افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود دارد در اکثر عملیات ها با مسئولیت های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت که هفت بار جراحت شدید و تحمل رنج و درد ناشی از آن ماحصل این حضور فعال و مخلصانه بود و بدین ترتیب افتخار جانبازی را چون برگ زرین دیگری برای کتاب زندگی سراسر مجاهدت او به ارمغان آورد.
با وقوع عملیات مرصاد وی به توصیه مقام معظم رهبری مسئولیت این عملیات غرور آفرین را بر عهده گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا جایی که در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی (ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می فرمایند: "در این دنیا که نمی توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد. "
فرماندهی لشگر5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت های این فرمانده بزرگ و شهید والا مقام است. وی از اول فروردین 88 نیز با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را عهده دار شد و موفق گردید با تلاشی پیگیر و مجاهدتی خستگی ناپذیر ایجاد اتحاد بین طوایف شیعه و سنی را در این استان به افتخارات خود بیفزاید.
سردار شهید نورعلی شوشتری که سال های متمادی منصب خادمی افتخاری بارگاه ملکوتی امام رضا را نیز عهده دار بود بارها در جمع همرزمانش گفته بود: آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تکه تکه شود.
در حالی که سردار نورعلی شوشتری در ابتدای سال 88 مسئولیت تامین امنیت سیستان را برعهده گرفته بود،گفته بود که "از خدا خواسته ام اینجا محل شهادتم شود و دلم گواهی می دهد که خداوند آرزوی مرا برآورده خواهد کرد. بعد از احمد کاظمی و دیگر یاران من تنها شده ام و به همین خاطر انتظار شهادتم را می کشم. امیدوارم خداوند با شهادت من مشکلات این منطقه و معضلات آن را حل کند. "
سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس که در تدارک برگزاری همایش وحدت سران طوایف در استان سیستان و بلوچستان بود صبح امروز در اقدامی تروریستی به فیض شهادت نائل آمد.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 88 مهر 27  ساعت 11:15 صبح 
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]