سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به مردم بیاموز و دانش دیگران را فراگیر، تا دانش خود را استوار کرده [امام حسن علیه السلام]

    
   چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری

سرنوشت هر انسانی ،  به دستان خود او رقم خواهد خورد ؛

 نتیجه هر کار انسان ، حاصل تصمیم خود اوست ؛

استفاده از مواد محترقه و آتش که در آن احتمال از دست دادن عضوی از خود یا دیگری را به همراه دارد ، از سرنوشت خود پاک کنیم .

بیاییم از هم اکنون تصمیم بگیریم تا در آستانه سال نو هیچ درد و رنجی را در سرنوشت خود و دیگران ثبت نکنیم .



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 88 اسفند 24  ساعت 7:0 عصر 


  ارمغان چهارشنبه آخر سال ؛ سور یا سوز ؟

ایرانیان باستان به دلیل خاصیت های مفید آتش مانند پاک کنندگی و روشنایی آن را گرامی می داشتند و در برخی از آئین های خود از آتش بهره می بردند .

با گرایش ایرانیان به دین مبین اسلام ، برخی از رسوم گذشته که جنبه خرافی و یا انحرافی داشت کمرنگ و از یاد برده شد اما برخی از سنت ها مانند مراسم چهارشنبه آخر سال تا حدودی حفظ شد و امروزه نیز برخی از خانواده ها آن را بر پا می دارند .

اصل این مراسم سنتی خانوادگیست که به نیت پاکی و پاک کنندگی آتش اعضای خانواده از روی آن می پرند و به صورت نمادین آلودگی و کژی های خود را به آتش می سپارند و در آستانه عید نوروز از خدای بزرگ می خواهند طهارت و صفای باطنی برای سال جدید به آنان عطا فرماید .

اما در سالهای اخیر این سنت از درون خانه ها و بیابانها به سطح کوچه ها و خیابانها گسترده شده و در کنار آتش ، مواد محترقه و انفجاری شیمیایی نیز بدان افزوده شده که علاوه بر آلودگی زیست محیطی و صوتی منجر به سوختگی های شدید ، قطع عضو ، کوری و حتی مرگ برخی از مردم نیز شده است .

عمق فاجعه از آنجا مشخص می شود که بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی 60 درصد مجروحان این حوادث از رهگذران هستند و مستقیماً یا غیر مستقیم دخالتی در این حرکات خطر آفرین نداشته اند .

ماجرا آنجا دردناکتر می شود که اغلب این مجروحان از کودکان و خردسالانی هستند که بی اطلاع از خطرات این سبک از مراسم چهارشنبه سوری در این محیط های پر خطر حضور دارند و به تماشا ایستاده اند .

صدای مهیب انفجارهای حاصل از مواد محترقه صنعتی و دست ساز هم به نوبه خود خطر بزرگی برای سالمندان ، بیماران قلبی و اعصاب و زنان باردار است که با مراجعه به صفحه حوادث روزنامه ها در این ایام می توانید موارد تاسف باری مانند سکته ها و سقط جنین را بیابید .

به نظر می رسد در کنار تلاشهای آگاهی رسانی صدا و سیما و رسانه ها و اقدامات اجرائی نیروهای انتظامی و امنیتی  برای ایمن داشتن جامعه از این خطرات ، لازم است خانواده ها نیز موارد زیر را مد نظر داشته باشند :

1 – حتی المقدور در این روز علی الخصوص همزمان با تاریکی هوا از منزل خارج نشویم .
2 – کودکان و نوجوانان خود را کنترل کنیم تا ناخواسته در فضای پر خطر آتش بازی ها قرار نگیرند
3 – هرگونه حرکات غیر طبیعی و مزاحمت ها را سریعاً به 110 پلیس اطلاع دهیم .
4 – از تهیه و به کار بردن مواد محترقه و انفجاری به شدت خودداری کنیم .
5 – در صورت تردد در شهر ، حتماً شیشه های اتومبیل خود را بالا نگه دارید .

سور و شادی آخر سال با بی توجی ما به همین نکات ساده می تواند به سوز و گدازی شاید همیشگی بدل شود . پس مراقب باشیم



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 88 اسفند 17  ساعت 3:1 عصر 

  اعتماد سازی در جنگ نرم

بی بی سی

یکی از روشهای کمتر شناخته شده در جنگ نرم ، اعتماد سازی برای مخاطب است .

این تاکتیک غالباً از طرف رسانه های خط مقدم جنگ نرم ارائه می شود .

تاکتیک اعتماد سازی را می توان اینگونه توصیف کرد که بخش اندکی از اخبار و تحلیل های ارائه شده به مخاطبان ، اخبار صحیحی است که غالب مخاطبان به صورت روزمره با آن سر و کار دارند .

به عنوان مثال از موفقیت های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... کشور اطلاع رسانی می کنند و می قبولانند که اخبارشان بدون غرض ورزی است . طبیعیست که مخاطب عامی فریب این نیرنگ را می خورد و کل اخبار مطرح شده آنان را صحیح می داند .

اما این یک روی سکه است و در طرف دیگر انبوهی از اخبار کذب ، شایعات و مسائل تحریک کننده به ذهن مخاطبان تزریق می شود .

در بخش دیگر تاکتیک اعتماد سازی دشمن از روش قرینه سازی بهره می برد .

این حربه مشخصاً از نوآوری های شبکه بی بی سی فارسی است .
در این روش یک خبر کاملاً دروغ به عنوان خبری رسیده و با ماهیت تایید نشده مطرح می شود و برای بررسی آن با چند نفر از شهود یا مطلعین ارتباط برقرار می شود . شاهدان گمنامی که تنها دانسته شما از آنان اسم کوچک آنهاست .

این شاهدان با التهاب آفرینی و دروغ پردازی قرینه ای از صحت خبر را برای شما ایجاد می کنند .

در همین حال سایت ها و وبلاگهایی گمنام و با ماهیت مشخص این خبر را باز نشر می کنند و در ادامه کارشناسان خبره این رسانه ها بر اساس گزارشات دریافتی و استناد به مطالب بدون پایه وبلاگهای زنجیره ای ، روی این خبر به عنوان یک خبر صحیح اقدام به تحلیل و کارشناسی می کنند .

در این مرحله ذهن مخاطبان معمولی با توجه به قرائن ساخته شده این رسانه ها ، اصل خبر را پذیرفته و بر مبنای آن اقدام به تصمیم گیری و نقل آن می کنند .

مصداق های فراوان این تاکتیک را در حوادث پس از انتخابات شاهد بودیم .

مراقبت از تاکتیک اعتماد سازی این رسانه ها که پیشرو در جنگ نرم هستند امروز از بزرگترین وظایف هر انسان آزاده ایست .

زیرا با گسترش ابزار اطلاع رسانی و ارتباطی ، دروغهای معمولی به راحتی باور نخواهند شد و بهترین راه دشمنان برای شایعه سازی و تحریف حقایق همین تاکتیک اعتماد سازیست .  



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 88 اسفند 15  ساعت 3:41 عصر 

  
    جنگ نرم چیست ؟

جنگ نرم در حقیقت شامل هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه ای است که “جامعه هدف” یا گروه هدف را نشانه می گیرد و بدون درگیری نظامی و گشوده شدن آتش ، رقیب را به انفعال یا شکست وا می دارد.

جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتکا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است که مهمترین آنها عبارتند از :
1- جنگ نرم در پی تغییر قالب های ماهوی جامعه و ساختار سیاسی است.
در این جنگ، اعتقادات، باورها و ارزش های اساسی یک جامعه مورد هجوم برای تغییر قرار می گیرد. با تغییر باورهای اساسی جامعه، قالب های تفکر و اندیشه دگرگون شده و مدل های رفتاری جدیدی شکل می گیرد. مدل های رفتاری جدید به گونه ای است که به جای رفتارهای حمایتی از ساختار سیاسی، رفتارهای چالشی جایگزین شده و این رفتارها به سمت ساختارشکنی جهت می یابد.
2- آرام، تدریجی و زیرسطحی است.
جنگ نرم دفعی، شتابان و پرتحرک در یک مقطع نیست. این جنگ به صورت آرام شروع شده و به صورت تدریجی به سمت جلو حرکت می کند. آرام و تدریجی بودن این جنگ به گونه ای است که بسیاری آن را تشخیص نمی دهند. جنگ نرم زیرسطحی، غیر آشکار و به همین دلیل نامحسوس است.
3- جنگ نرم نمادساز است.
نمادسازی با بهره گیری از نمادهای تاریخی و گذشته برای ارائه و نمایش تصویری مطلوب از خود یک ویژگی برجسته از جنگ نرم است. در این جنگ تلاش می شود تصویری شکست خورده، ناامید و مأیوس از حریف ارائه شود و در مقابل مهاجم با نمادسازی و تصویرسازی خود را پیروز و موفق نشان می دهد. در این ویژگی عملیات روانی در حد اعلی خود انجام می شود.
4- پایدار و بادوام است.
نتایج جنگ نرم در صورت موفق بودن، پایدار و بادوام خواهد بود. هدف اصلی در جنگ نرم تغییر باورها و اعتقادات است. چنانچه این تغییر حاصل گردد، به راحتی تغییر مجدد و بازگشت به حالت اولیه میسر نمی باشد. در جنگ گرم و نظامی، یک سرزمین تصرف شده را ظرف چند ساعت، می توان باز پس گرفت. اما در جنگ نرم، اگر دشمنان موفق به تصرف افکار و دل های جامعه هدف گردند، به راحتی نمی توان آن را باز پس گرفت و تغییر مجدد زمان بر می باشد.
5- جنگ نرم پرتحرک و جاذبه دار است.
جنگ نرم که به صورت تدریجی و آرام شروع می شود، در نقطه ای به دلیل ایجاد جاذبه های کاذب، خود جامعه هدف را برای تحقق اهداف به کار گرفته و از این طریق بر دامنه تحرکات آن افزوده می گردد. در واقع با گذشت زمان، بسیاری از بازیگران و حتی بازیگردانان جنگ نرم به صورت خواسته یا ناخواسته از درون جامعه هدف به استخدام کارگزاران اصلی جنگ نرم در می آیند.
6- جنگ نرم هیجان ساز است.
با نمادسازی ها، اسطوره سازی ها و خلق ارزش های جدید، در جنگ نرم از احساسات جامعه هدف نهایت استفاده انجام می گیرد. مدیریت احساسات یک رکن در مهندسی جنگ نرم به حساب می آید.
در مدیریت احساسات، تلاش می شود از احساسات و عواطف جامعه هدف به عنوان پلی برای نفوذ در افکار و اندیشه ها برای ایجاد تغییر و دگرگونی در باورها استفاده شود. احساسات و عواطف به دلیل تحریک پذیری، زمینه های خلق بحران را فراهم می سازد.
7- جنگ نرم آسیب محور است.
آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، میدان مانور جنگ نرم است. دشمنان در جنگ نرم با شناسایی نقاط آسیب جامعه هدف در حوزه های ذکر شده، فعالیت های خود را سامان داده و با خلق آسیب های جدید، بر دامنه تحرکات خود می افزایند.
8- جنگ نرم چند وجهی است.
پردامنه بودن و برخورداری از وجوه مختلف از دیگر ویژگی های جنگ نرم است. در این جنگ، از تمامی علوم، فنون، شیوه ها و روش های شناخته شده و ارزش های موجود استفاده می گردد.
9- جنگ نرم تضادآفرین است.
جنگ نرم از محیط های آسیب دار در جامعه هدف شروع می شود و با ایجاد گسل های متعدد در بخش های گوناگون جامعه و از طریق متفاوت کردن باورها، ارزش ها و شکل دهی به رفتارهای جدید، اعضای یک جامعه در برابر همه قرار می دهد. تضادهای به وجود آمده از طریق جنگ نرم، همبستگی اجتماعی و وحدت ملی را برهم می زند و زمینه های بروز بحران و درگیری های داخلی را فراهم می سازد. بنابراین تخریب وحدت ملی یکی از پیامدها و ویژگی های جنگ نرم است.
10- جنگ نرم تردید آفرین است.
در جنگ نرم، ایجاد تردید و بدبینی نسبت به بسیاری از مسائل یک اصل و قاعده است. حرکت در این جنگ با خلق تردید و ایجاد ناامیدی و یأس شروع می شود. برای توفیق در این جنگ، با تکیه بر سنت ها و لکن با نوپردازی به صورت ظریف و آرام، در باورها و اعتقادات اساسی تردید ایجاد می شود و به مرور بر دامنه این تردیدها افزوده شده تا در نهایت به ایجاد تغییرات اساسی در باورها و ارزش ها دست یابد.
11- جنگ نرم از ابزار روز استفاده می کند.
در جنگ نرم از پیشرفته ترین تکنیک های روز استفاده می گردد. فضای مجازی و سایبری محیط اصلی جنگ نرم در شرایط کنونی به حساب می آید. این فضا، امکان اغواگری با ایجاد جاذبه های گوناگون و خلق بسترهای لازم برای سوار شدن به امواج احساسات را به خوبی فراهم می سازد.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 88 اسفند 15  ساعت 2:48 عصر 

  
   دزد ناموس همیشه همراه ماست !

دزد ناموس همیشه همراه ماست  

بخش حوادث خبرگزاری ها / صفحه حوادث روزنامه ها :

دختر جوانی پس از منتشر شدن تصاویر خصوصی اش خود کشی کرد
انتشار بلوتوث روابط مرد جوان قتل او را رقم زد
لو رفتن تصاویر مهمانی خانوادگی خانواده ای را از هم پاشید
مرد شیطان صفتی که از ارتباط خود با زنان جوان مخفیانه تصویر برداری می کرد و پس از اخاذی از آنها تصاویر را منتشر می کرد ؛ دستگیر شد .
فروشنده جوانی که با نصب دوربین مخفی در اتاق پرو از زنان و دختران فیلمبرداری می کرد دستگیر شد .
جوان کیف قاپ با تصاویر گوشی دختر جوان از او اخاذی می کرد
حریم زندگی خصوصی زوج جوان با دوربین های مخفی مرد صاحبخانه شکسته شد
....
اینها فقط چند تیتر از صدها و شاید هزاران نوع مشابه است .
تکنولوژی همانطور که موجب رفاه و بهبود زندگی ما شده ، با سهل انگاری ما زمینه ساز سوء استفاده بندگان شیطان را نیز فراهم آورده است .
بر همین اساس بر آن شدیم تا نکاتی را جهت استفاده صحیح از این فناوری ها و رعایت نکات امنیتی در خصوص آنها بیان کنیم .
اتفاق یک بار می افتد ، معلوم نیست آن یک بار برای شما نیفتد !

پس حتماً برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

 

نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 88 اسفند 8  ساعت 7:49 عصر 

جزئیاتی از دستگیری عبدالمالک ریگی

"محمد دهقان" عضو هیات رییسه مجلس  روز سه شنبه 4/12/88 در گفت و گو با خبرنگار قضایی و حقوقی ایرنا گفت: این جنایتکار که دستش به خون بیگناهان و مظلومان بسیاری آلوده است، با همکاری دقیق و حساب شده وزارت اطلاعات و نیروی هوایی دستگیر شد.
وی با قدردانی از زحمات وزارت اطلاعات و نیروی هوایی افزود: ریگی در حالیکه با هواپیما از طریق پاکستان قصد عزیمت به یکی از کشورهای عربی را داشت، در آبهای خلیج فارس ، به هواپیمای وی دستور فرود اضطراری داده شد و سپس در بازرسی از هواپیما، وی دستگیر شد.
این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ،دستگیری این جنایتکار را نشان دهنده اقتدار و تسلط کامل جمهوری اسلامی ایران بر اوضاع کشور و منطقه دانست و گفت: هر کس نسبت به ایران مرتکب جنایتی شود، بداند که هیچ جا و منطقه ای نمی تواند برای وی امن باشد.
"عبدالمالک ریگی" سرکرده گروهک تروریستی جندالله در یک عملیات کم سابقه و کاملا مقتدرانه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده است.

دستگیری این شرور سابقه دار را به مقام معظم رهبری و خانواده ی عزیرانی که به دستور این پلید به شهادت رسیده اند تبریک عرض مینماییم و از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی می کنیم .



 
نوشته شده توسط: حمزه |  سه شنبه 88 اسفند 4  ساعت 12:52 عصر 

شبهه چیست ؟

          

شبهه قرائت و گفتاری نزدیک یا مستند به برخی حقایق است که به صورت بسیار ظریف ، دروغ و باطلی را بیان می کند .
این سبک اختلاف افکنی اگر چه ریشه های تاریخی بسیاری دارد و همواره گروهها و افراد و حکومت های باطل از آن استفاده می کردند اما برای روشن تر شدن موضوع می توان به موارد مذهبی ، سیاسی و اجتماعی امروز جامعه اشاره ای داشت .
به عنوان مثال ؛ فرقه باطل وهابیت با سوء استفاده از برخی اعتقادات و رفتار شیعیان ایشان را متهم به خرافه و بت پرستی و مرده پرستی می کنند . با رجوع به منابع فقهی تشیع به راحتی می توان کذب بودن این ادعاها را ثابت نمود .  
همچنین در مورد قضایای سیاسی اخیر کشور برخی افراد و جریانها با ذکر گوشه ای از عملکرد دولت و بدون مطرح کردن علل یا نتایج آن و تحریف حقیقت ، موارد مورد خواست خود را مطرح کردند و دولت ، رئیس جمهور و نظام را مورد هجوم قرار دادند .
 بسیار واضح است که اثر این شبهات فقط بر 2 گروه است :
گروه اول آنها که اهل باطل هستند و بدون در نظر گرفتن حق یا ناحق بودن موضوعی به صرف اینکه آن مطلب با طرز فکر و تمایلاتشانه هم جهت است آن را می پذیرند و منتشر می کنند . معمولاً در این گروه امیدی به اصلاح و بازگشت به مسیر حق نیست .
گروه دوم کسانی هستند که افرادی ساده لوح و دهن بین هستند . این افراد شنیده های خود را بدون تحقیق و یا درخواست سند و مدرک می پذیرند و بدون بررسی مطالب به آنها دامن می زنند . در بین این افراد تعداد زیادی هستند که در مواجهه با اسناد و دلائل قانع شده و از مسیر قبلی بر می گردند .
اما باید در نظر داشت که شبهات مطرح شده معمولاً به سادگی و در زمان کوتاه قابل پاسخگوئی و اثبات نیستند و در این زمان ایمان های زیادی را به باد خواهند داد .

پس وظیفه هرکدام از ما مراقبت از ایمان فردی و تلاش در جهت رفع این ابهام و شبهات برای دوستان و نزدیکانمان است .
این وظیفه نه تنها از جنبه انسانی و اجتماعی بلکه از لحاظ دینی نیز بر عهده ماست .
انشا الله که در این عرصه نیز روسفید درگاه خداوند بزرگ باشیم .



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 88 اسفند 3  ساعت 6:8 عصر 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]