سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانش خود به پیکار با نادانیش برخیزد، به بالاترین خوشبختی می رسد . [امام علی علیه السلام]
اتفاقی که با بی‌توجهی محض رئیس‌جمهور و حضار روبرو شد؛
پرواز 2 جنگنده صهیونیست بر آسمان لبنان در حین سخنرانی احمدی‌نژاد

در حین سخنرانی پرشور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در ورزشگاه بنت‌جبیل و در میان خیل انبوه لبنانی‌های حاضر در این مراسم که تصاویر امام‌ خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و محمود احمدی‌نژاد را در دست داشتند، 2 جنگنده صهیونیستی به منظور ایجاد رعب و وحشت در بین حضار و رئیس‌جمهور کشورمان در آسمان این کشور به پرواز درآمد که با بی‌توجهی محض رئیس‌جمهور کشورمان و حضار روبرو شد.
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور کشورمان پس از اطلاع یافتن از این موضوع بدون هیچگونه توجه و مقتدرانه به سخنرانی خود ادامه داد که این اقدام رئیس‌جمهور با استقبال دوچندان لبنانی‌های شجاع حاضر در سخنرانی مواجه شد.
رئیس‌جمهور در سخنرانی خود تأکید کرد که صهیونیست‌ها راهی جز تسلیم و بازگشت به خانه‌های اولیه خود ندارند.


 
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:21 عصر 

احمدی نژاد در اجتماع پرشور مردم لبنان در ضاحیه

دیپلمات‌های ایرانی زنده و در زندان‌های رژیم صهونیستی

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور کشورمان در ادامه سخنرانی خود در اجتماع عظیم مردم لبنان در ضاحیه به ایجاد فتنه اختلاف و درگیری، توسط استعمارگران در منطقه اشاره کرد و گفت: آنها در لبنان یک دوست و یک شخصیت وطن‌دوست را ناجوانمرانه ترور می‌کنند و با جعل خبر و با سوء استفاده از نظام سلطه و با فتنه‌گری و اختلاف‌افکنی، دوستان دیگران را متهم می‌کنند.
احمدی نژاد افزود: آنها می‌خواهند در بین ملت‌هایی که در آن‌ها مذاهب و اقوام گوناگون صدها سال در صلح و دوستی با هم زندگی کرده‌اند، اختلاف و درگیری ایجاد کرده و تلاش دارند تا روابط دو کشور سوریه و لبنان را مخدوش کنند.
وی ادامه داد:
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:12 عصر 
سید حسن نصرالله:
ما به ایمان عمیق خود به "ولایت‌فقیه " افتخار می‌کنیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنان خود از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم جشن مردمی در میدان "الرایه " در منطقه "ضاحیه " در جنوب بیروت پایتخت لبنان که با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، به "محمود احمدی ن‍ژاد " رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی خوشامد گفت.
دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به محمود احمدی نژاد اظهار داشت: من به نام رهبران و اعضای جنبش امل و به نام رهبران، اعضای حزب الله، به نام امام موسی صدر و عاشقان امام خمینی (ره)، به نام رهبران و اعضای احزاب و جریان‌های لبنانی که امشب در بین ما هستند از سفر کریمانه شما استقبال می‌کنیم.
وی افزود:
نوشته شده توسط: حمزه |  پنج شنبه 89 مهر 29  ساعت 6:9 عصر 

 گفتاری از حجت الاسلام پناهیان در مورد شب قدر 

اینکه فردا از کنار شما چه ماشین هایی عبور کند و یا چه رفقایی را در همسایگی درس و زندگی پیدا کنید؛ با چه کسانی مواجه شوید که با شما مهربان برخورد کنند یا نامهربان،و یا اینکه توجه شما به چه چیزایی به جلب شود؛اینها هیچ کدام تصادفی نیست. حتی اینکه هنگامه صبح و در مسیر به حدیث روی دیوار توجه کند. یا فکر کردن در خصوص تاثیر مثبت یا منفی بودن مطلبی که بنا داریم با دوستان خود در میان بگذاریم. اینها همه مقدراتی است که از قبل تعیین شده و بر اساس حکمت خداوند متعال متناسب با شخصیت و زندگی، دارایی های درونی و بیرونی، برای ما تنظیم میشود.
قدر مقدرات را کسی می داند که بفهمد هیچ وقت تصادفی زندگی نکرده و نخواهد کرد. مقدرات برای کسی مهم است که فقط اتفاق های مهم را جز مقدرات ندانسته و تمام جزئیات زندگی رو جزء مقدرات زندگی خودش حساب کند.
متاسفانه خیلی ها به مقدرات خود، اهمیت نمی دهند و در محضر خداوند عالمیان التماس نمی کنند؛ چون زندگی را مثل سنگی که از بالای کوه رها شده و تصادفا حرکتی نامعلوم دارد تا به مقصد برسد، تصور می کنند در حالی که این طور نیست.
یک لقمه نان و یک قطره آب شما مقدر هست.
تمام قطرات آبها و غذاهایی که انسان استفاده می کند منظم است. نمی شود قطره های آب بلا تکلیف بماند. باید روش دستور صادر شود.
ذرات عالم هستی نمی توانند بدون تکلیف باشند.
اضافه کنید ذرات اکسیژن و هوایی که تنفس می کنیم، لحظه های سلامتی و لحظه های دردی که با آنها مواجه می شویم.
آروم و خرامان در حال راه رفتنی، ناگهان پات می خوره گوشه دیوار درد میگیره؛ اینها اتفاق هایی است که همه از قبل برای تو طراحی شده است و وقتی می گویند شب تعیین مقدرات است، یعنی چنین شب باعظمتی.
تو یه لحظه، امشب خدا مقدرات سال آینده شما رو تنظیم میکند. وقتی مقدرات را تنظیم کرد، در طول سال هر چه میخواهی دست و پا بزنی، دست و پا بزن که دیگر فایده ندارد. محدوده آزادی شما در سال آینده تحت سیطره مقدرات شماست. یعنی اول مقدرات معین می شود بعد حیطه آزادی و اراده شما را مشخص می کنند.

ادامه مطلب...

 

نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 89 شهریور 8  ساعت 2:33 صبح 

  
    جایگاه حکم حکومتی رهبری در قانون اساسی

                                                 حکم حکومتی

حکم حکومتی از جمله اختیارات رهبر جمهوری اسلامی ایران است که در سالهای اخیر از طرف عده ای از ناآگاهان عرصه های سیاسی و حقوقی مورد تشکیک واقع شده و شبهه های فراوانی در این خصوص مطرح شده است .
صرف نظر از جایگاه اعتقادی و شرعی این موضوع ، برای روشن شدن جنبه حقوقی و قانونی آن نوشتار زیر را از استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران و حقوقدان برجسته کشورمان دکتر غلامحسین الهام با هم مرور می کنیم :

در مورد حکم حکومتی در قانون اساسی باید به نکات زیر توجه نمود:

1. نظام حکومتی جمهوری اسلامی ایران، دینی است. این امر در اصول یکم، دوم و چهارم قانون اساسی به‌صراحت بیان شده است.
2. نظام اسلامی مبتنی بر قواعد و اصول و احکام پیش‌تر از قانون اساسی است و اعتبار و مشروعیت قانون اساسی متخذ از این اصول و مبتنی بر آن است.
3. بر این اساس، احکام و قواعد اسلامی که به ویژه در ظرف فقه اسلامی تجلی یافته‌اند از منابع حقوق اساسی به شمار می‌روند و از اعتباری هم‌سنگ قانون اساسی برخوردارند.
4. احکام و اوامر فقیه از زمره احکام شرعی است، بنابراین احکام، اوامر و نواهی فقیه واجد الشرایط از مصادیق احکام شرعی هستند و به این اعتبار از منابع حقوق اساسی کشور محسوب می‌شوند. اوامر و فرامین امام(ره) و رهبری به مثابه منابع حقوق‌اساسی هستند. مثل فرمان تشکیل مجمع تشخیص مصلحت قبل از بازنگری قانون اساسی یا شیوه بازنگری قانون اساسی که در این قانون پیش بینی نشده بود.
5. بر همین اساس قانون اساسی به‌ویژه در اصل پنجاه و هفتم، به «ولایت مطلقه» فقیه تصریح می‌کند و قوای سه ‌گانه کشور را زیر نظر «ولایت مطلقه فقیه» توصیف، تعریف و مشروعیت می‌بخشد.
6. این ولایت مطلقه همان مکتب فقهی امام (قدس‌سره) است که در زمینه حکومت همان اختیارات رسول‌الله و ائمه علیهم السلام را برای فقیه، قائلند اگر چه فقیه از نظر اعتبار معنوی و جایگاه شأنی، هرگز به پیامبر و ائمه نمی‌رسد و برخی مقامات منحصر به آنان صلوات‌الله علیهم است. لکن آنچه به عنوان «حاکم» و اختیارات و تصرفات حکومتی انجام داده‌اند، همان اختیار برای فقیه در عصر غیبت نیز وجود دارد.
7. در اصل پنجاه و هفتم آمده است:
«قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از: قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند. این قوا مستقل از یکدیگرند.»
ممکن است برخی از این اصل این‌گونه استنباط کنند که بخش اخیر آن که گفته است «برطبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند» به ولایت مطلقه امر و امامت امت برمی‌گردد. یعنی با این تفسیر ولی امر باید در محدوده وظایف مقرر در قانون اساسی عمل نماید، اگر این تفسیر درست باشد، اصل ولایت مطلقه امر، بی‌معنی شده و از اساس نفی می گردد. لذا اصل 57 و بلکه قانون اساسی در خصوص ولایت فقیه تعارض‌مند است. بنابراین با دقت در ظهور این اصل و هم باتوجه به سابقه مذاکرات مجلس بازنگری، نادرستی این تفسیر معلوم می‌گردد. وجه حرف صحیح آن است که بخش اخیر اصل 57 ناظر به اعمال قوای سه‌گانه است که چکونگی اجرا و اعمال این قوا مطابق قانون اساسی است و نه ولایت مطلقه امر.
8. علاوه بر اصل 57، در اصل 110 نیز حل معصلات نظام که از  طریق عادی قابل حل نیست بر عهده رهبری قرار داده شده است. (بند 8). طرق عادی همان طرق قانونی و احکام اولیه است. این تعبیر بیانگر اختیارات حکومتی است و اگر اصل اختیارات حکومتی حاکم پذیرفته نشده باشد، حل معضلات ممکن نخواهد بود.
تجربه اعمال این حکومت برای حل معضلات و تأمین مصالح عامه مردم به وسیلة امام راحل در طول ده سال حکومت، سبب شد که مجلس بازنگری قانون اساسی بعد از بحث فراوان این امر را در قانون اساسی تصریح کند.
امام (ره) نیز در وصیت‌نامه‌ی الهی خود به عنوان یک سند اساسی در اداره‌ی نظام اسلامی به این مهم تصریح فرموده‌اند، آنجا که خطاب به شورای نگهبان آمده است:
«از شورای محترم نگهبان می‌خواهم و توصیه می‌کنم ، چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده  که با کمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت‌تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی بدون هیچ ملاحظه جلوگیری نمایند و با ملاحظه ضرورات کشورکه گاهی با احکام ثانویه و گاهی به ولایت فقیه باید اجرا شود توجه نمایند.»
از این بیان امام(ره) استفاده می‌شود که ایشان «ولایت فقیه» را از مبانی رفع ضرورات کشور همچون رجوع به احکام ثانویه می‌دانند. البته در بیانات دیگر «اصل حکومت» را ایشان از احکام اولیه ذکر فرموده‌اند. از این بیان همچنین استفاده می‌شود که بدون «ولایت فقیه» که مقصود احکام حکومتی حاکم و فقیه است کشور دچار بن‌بست خواهد شد و این با اساس فقه که به تعبیر امام فلسفه عملی حکومت است مغایر خواهد بود. با این وصف وجود احکام حکومتی، لازمة حکومت است و بدون آن حکومت کامل نیست و محقق نیز نخواهد شد.
با انضمام تعبیر اصل 57 درخصوص «ولایت مطلقه» به نظرات امام(ره) که از منابع حقوق اساسی کشور است، اعتبار و جایگاه احکام حکومتی مشخص می‌شود. به این ترتیب علاوه بر اصل پنجاه و هفتم، اصل یکصد و دهم نیز مؤید پذیرش حکم حکومتی و ولایت مطلقه است.
در اصل 112 نیز که در مقام تأسیس مجمع تشخیص مصلحت است، در جایی که گفته است در مواردی که شورای نگهبان مصوبه مجلس را خلاف موازین شرع بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأمین نکند، حل موضوع و تشخیص مصلحت را به عهدة مجمع تشخیص دانسته است، نشان از آن دارد که این مجمع برای اعلام احکام حکومتی تشکیل شده، چرا که احکام حکومتی ممکن است حکم اولیه را متوقف و یا برای مدتی تعطیل نماید، و این حکم حاکم بر دیگر احکام اولیه می‌شود. و با همین دیدگاه نیز شورای نگهبان، در تفسیر اصل 112 گفته است: «هیچ یک از مراجع قانونگذاری حق رد و ابطال و نقض و فسخ مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام را ندارند.»
9. اصل چهارم قانون اساسی، موازین شرعی را بر اطلاق و عموم قانون اساسی و بر همه‌ی قوانین حاکم ندانسته است. لذا از آنجایی که حکم حکومتی از زمرة احکام شرعی محسوب می‌شود و چنان‌که از عنوان آن برمی‌آید «حاکم» نیز هست توجه به اطلاق این اصل متضمن پذیرش حکم حکومتی نیز هست.
10. حکم حاکم می‌تواند دامنه‌ی احکام را تضییق یا توسعه دهد، و مبتنی بر مصالح ملزمه‌ای است که فلسفه‌ی و مناط احکام شرعی است. از این جهت بر همگان اجرای آن واجب می‌شود و هیچ‌ کس به هر توجیهی ولو این توجیه که مبانی احکام ولایی را قبول ندارد، نمی‌تواند از پذیرش و اجرای آن سر باز بزند.



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 89 مرداد 11  ساعت 5:19 عصر 

معرفی کتاب

چند روز پیش یکی از دوستان کتاب کار تاریخ ایران و جهان 1 و 2 رو با مشخصات زیر به من معرفی کرد که مطالعه این کتاب رو به دانش آموزان دبیرستانی توصیه  می کنم .

 عنوان کتاب :
کتاب کار تاریخ ادبیات ایران و جهان 1 و 2
ویژه دانش آموزان سال دوم و سوم آموزش متوسطه 
رشته ادبیات و علوم انسانی
نویسنده : زهرا سوخکیان ، دبیر زبان و ادبیات فارسی
ناشر :موسسه میرزای شیرازی ، تلفن :2335597-0711

  ویژگی های کتاب :
پرسش و پاسخ ،با هدف :
1 ریز طبقه بندی شده ی مطالب کتاب درسی
2 متمرکز شدن مباحث پراکنده ی کتاب درسی
3 پرهیز از تکرار مطالب
4 ایجاد انگیزه در مخاطب جهت انجام انواع تحقیق و پژوهش
5 دارای مزیت طرح انواع سوالات امتحانی
6 بر اساس روش تحقیق ا  l.m.s ا    (learn.memory,study) 



 
نوشته شده توسط: حمزه |  یکشنبه 89 مرداد 10  ساعت 11:19 صبح 

 

   زندگینامه شهید مصطفی چمران

شهید چمران

تاریخ معاصر ما با نام انسانهای بزرگ و ابرمردانی عجین شده که شاید در تاریخ ملل دیگه نشانی از امثال اونها پیدا نشه . از جمله این سرافرازان شهید مصطفی چمران اسطوره ای بود که هیچ وقت به درستی معرفی نشد . این شهید بزرگوار که اسوه اخلاق ، عرفان ، علم ، مبارزه و جهاد و ... بود ، سرگذشت عجیبی داشت که در این نوشتار به زندگی نامه او می پردازیم و در فرصتی دیگه حکایت های شنیدنی زندگی ایشون رو نقل می کنیم .

زندگینامه :

تولد:
دکتر مصطفی چمران در سال 1311 در تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولک متولد شد.
تحصیلات:
وی تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیک پامنار، آغاز کرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند؛ در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1336 در رشته الکترومکانیک فارغ‏التحصیل شد و یک‏سال به تدریس در دانشکدة‌ فنی پرداخت.

                                                          ادامه مطلب را اینجا بخوانید

 

نوشته شده توسط: حمزه |  سه شنبه 89 تیر 1  ساعت 12:9 صبح 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]