سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزودی فتنه هایی می آید که انسان، صبح با ایمان برمی خیزد و شب بی ایمان می گردد؛ جز آنکه خداوند او را با دانش زنده کرده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

خیانت های بنی صدر به مردم ایران - قسمت دوم  

خیانت های بنی صدر

*4- عدم درک تهدید و تشکیل جلسات شورای عالی دفاع قبل از تهاجم دشمن
باید اذعان داشت که در خصوص کسب آمادگی نظامی به منظور دفع تجاوز احتمالی دشمن کارنامه بسیار نامطلوبی از آقای بنی‌صدر در تاریخ به ثبت رسیده است. دقیقاً به همین دلیل نیز او تاکنون به این سؤال مهم هرگز پاسخ نگفته‌ است که علی رغم اعتراف به اطلاع از بی‌قرار بودن صدام برای حمله به ایران، چرا اقدام مهمی برای کسب آمادگی های لازم به عمل نیاورده است و اینکه چرا به عنوان فرمانده کل قوا حتی یک بار هم جلسه شورای عالی دفاع را قبل از آغاز حمله دشمن به منظور بررسی تهدیدات و پیدا کردن راهکارهای لازم برای مقابله با آن تشکیل نداده است؟ او در مجموعه خاطرات خود در خصوص اطلاع از تهاجم دشمن می گوید:
"به ما گزارش داده بودند که عراق دارد تدارک حمله به ایران را می‌بیند. البته بعدها مدارکی هم به دست قشون افتاد و معلوم شد که این خبر، صحیح بود. " (درس تجربه، ص238)
"موقعی که آقای رجایی می‌خواست نخست‌وزیر بشود، خطر تجاوز عراق دیگر شده بود مسئله روز. در آن ایام، روشن شده بود که تجاوز خواهد شد و با اینکه یاسر عرفات را فرستاده بودم پیش آقای صدام حسین تا دست به این کار نزند، اما او در رؤیای پیروزی برق‌آسا و بی‌قرار حمله بود. به هر حال، یاسر عرفات رفت به عراق و برگشت و گفت که صدام را مثل طاوس دیده و او می‌گوید که کار ایران را چهار روزه تمام می‌کنم. بله، وضعیت این جوری بود. " (درس تجربه، ص265)
سردار غلامعلی رشید در خصوص خیانت های بنی صدر در جنگ در برنامه تلویزیونی "محرمانه " اینگونه روایت می کند:

                                                           ادامه مطلب را اینجا بخوانید

 

نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 89 خرداد 29  ساعت 5:18 عصر 

خیانت های بنی صدر به ملت ایران - قسمت اول


در آستانه سالگرد التهابات سیاسی ابتدای انقلاب اسلامی  به دلیل مشابهت های بسیار آن با فتنه اخیر در کشورمان نوشتار زیر را به حضورتان تقدیم می کنیم .
در آن دوران یکی از جنجالی ترین و دردسرساز ترین چهره های سیاسی که بیشترین تلاش را برای براندازی حکومت نوپای جمهوری اسلامی انجام داد ابوالحسن بنی صدر بود . ماهیت منافقانه  خطرناک بنی صدر برای آنان که دهه 60 را به یاد دارند کاملاً آشکار است ، اما در دوران حاضر عده ای از سیاسیون بی بصیرت سعی در تطهیر چهره این خائن به اسلام و کشور و مردم دارند . لذا بر آن شدیم تا با ذکر دلائل  خیانتهای او به سهم خود در روشنگری افکار جوانان عزیزمان بکوشیم .

برخی از خیانت های بنی صدر :  
1- در اسناد لانه‌ی‌ جاسوسی‌ بنی‌صدر با اسم‌ رمز SD LURE خطاب‌ شده‌است‌.سازمان‌ سیا برای‌ نزدیک‌ شدن‌ به‌ بنی‌صدر، از پوشش‌ مسایل‌ اقتصادی‌ استفاده‌ کرد و مأموری‌ با اسم‌ رمز راتر فورد ـ با اسم‌ حقیقی‌ ورنون‌ کاسین‌ ـ را که‌ در مسایل‌ اقتصادی‌تبحر داشت‌ به‌ عنوان‌ یک‌ تاجر مهم‌ آمریکایی‌ به‌ وی‌ معرفی‌ نمود و بنی‌صدر درملاقات‌های‌ اولیه‌، خواستار تداوم‌ این‌ دیدارها می‌شود. این‌ اقدامات‌ یک‌ ماه‌ قبل‌ ازپیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و در پاریس‌ صورت‌ می‌گیرد.
بنابر اعترافات‌ یکی‌ از گروگان‌ها به‌ نام‌ تام‌ آهرن‌ ـ رئیس‌ قرارگاه‌ سیا در تهران‌ ـ یکی‌ ازجاسوسان‌ سیا که‌ خود را نماینده‌ی‌ یک‌ کمپانی‌ تجاری‌ معرفی‌ کرده‌ بود، در حوالی‌ 29مرداد 1358، به‌ تهران‌ آمد و بین‌ 3 تا 5 بار با بنی‌صدر ملاقات‌ می‌کند. در آخرین‌ جلسه‌، بنی‌صدر با پیشنهاد دریافت‌ حقوق ماهیانه‌ هزار دلار، به‌ عنوان‌ مشاور اقتصادی‌ شرکت‌تجاری‌ تحت‌ پوشش‌ سیا موافقت‌ می‌کند.

                                              ادامه مطلب را اینجا بخوانید

 

نوشته شده توسط: حمزه |  شنبه 89 خرداد 29  ساعت 5:16 عصر 

جمله آخر وصیت نامه امام خمینی چه بود ؟

در سالگرد رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب ، استاد عالم و عامل تهذیب نفس و اسوه بزرگان دین و اخلاق و تدبیر به سر می بریم .
به جای کلیشه های معمول عرض تسلیت ، بر آن شدم تا با ذکر نکته ای درس آموز از این پیر فرزانه منفعتی به خود و دوستان برسانم .
یکی از یادگارهای ارزشمند و نورانی حضرت امام به حق وصیت نامه سیاسی الهی ایشان است .
در این وصیت نامه راه سالهای پیش روی ایرانیان ، مسلمانان و حتی سایر ملل روشن شده است . اما شاید یکی از برجسته ترین موارد ذکر شده در این وصیت نامه جمله آخر آن باشد. این جمله طلائی که روح منزه و مهذب امام به خوبی تکلیف را بر ما روشن نمودند و با ذکر آن راه سوء استفاده معدودی از عافیت طلبانی که در برهه ای از زمان با حضور در جایگاهی یا همراهی با کسانی چون امام (ره) قصد برداشت شخصی از آن دوران را داشتند ،‏سد نمودند .
و میزان درهر کس حال فعلی او است .
این است آن جمله طلائی . به استناد همین جمله به نخست وزیر امام (!) و شیخ یار امام (!) و سایرین باید گفت گذشته شما هرچند با دغل بازی و دو روئی شما را به نوعی به امام منصوب می نمود اما ملاک حال شماست .
حالی که در آن نه تنها به راه و اندیشه امام که یادگار اصلی اوست ضربه می زنید بلکه با ایستادگی در برابر ولایت فقیه که به تعبیر آن پیر فرزانه مترقی ترین اصل قانون اساسی ماست ماهیت استکباری و شهوت آلود خود را نمایان کرده اید .
آری ملاک حال فعلی شماست . و بدا به چنین حالی

برای مشاهده متن وصیت نامه امام اینجا کلیک کنید



 
نوشته شده توسط: حمزه |  چهارشنبه 89 خرداد 12  ساعت 4:33 عصر 

در اعتراض به وضع موجود !

 

مستند جالبی درباره عملکرد و خیانت های خانم فریبا داوودی مهاجر از مشاوران مشهور و پرکار دولت اصلاحات توسط باشگاه خبرنگاران جوان تهیه شد و در بخش های خبری یکشنبه 9/3/1389 از صدا و سیما پخش شد .
شوک حاصل از دیدن این تصاویر برای اونهایی که دستی در سیاست و اطلاعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب کشور رو نداشتند آنچنان بود که تا روز بعد که زمان نگارش این مطلب هست ادامه داشت .
چند نکته قابل توجه در این مستند به چشم می خورد :
1 - ادعای خانم داوودی به پایبندی به ارزشها و انقلاب و نظام در صحبت های زمان تصدی پست های دولت آقای خاتمی
2 - سخنان ضد نظام ایشون در جمع چند ده نفری مخالفان نظام اسلامی ایران در آمریکا که عصاره اون این جمله است : همه ما با طرز فکر های مختلفمون از سلطنت طلب گرفته تا مجاهدین (بخوانید منافقین) هدف مشترکی داریم !
3 - حجاب کامل ایشون در زمان همراهی دولت اصلاحات شامل مقنعه و چادر !
4 - تغییر حجاب در مجامع آمریکایی به کت و دامن و روسری به میزان لازم !
5 - کشف حجاب کامل در استودیو شبکه تلوزیونی صدای آمریکا به دنبال شیطنت مجری برنامه که ایشون رو به دوگانگی متهم می کنه . مجری می پرسه شما جلوی دوربین همیشه روسری به سر دارید ولی بیرون که شما رو می بینم روسری سرتون نیست . این دوگانگی نیست ؟
اما جواب خانم داودی بسیار شنیدنی بود که با برداشتن روسری از سرش می گه : در اعتراض به وضع موجود !
معنای اعتراض رو فهمیدیم !
اگه خواستید می تونید ویدئوی این مستند رو
از اینجا دانلود کنید



 
نوشته شده توسط: حمزه |  دوشنبه 89 خرداد 10  ساعت 5:37 عصر 


    2 فرزند کافیست ؟

با سخنرانی جنجالی دکتر احمدی نژاد در مورد تشویق به افزایش زاد و ولد در ایران و سیاست های حمایتی دولت مانند اختصاص یک میلیون تومان هدیه به هر نوزاد ایرانی متولد 1389 به بعد مثل همیشه سیل نظرات صاحب نظران در رسانه ها و جلسات عمومی و خصوصی جاری شد .
در این خصوص 2 نظر مطرح بود :
گروه اول کسانی بودند که مثل همیشه برای اظهار وجود و ژست روشنفکری از جمله کلیشه ای و تکراری ( این یک طرح غیر علمی و عیر کارشناسی است ) استفاده کردند و با آن مخالفت کردند .
گروه دوم با استناد به دلائل مختلف از جمله جوان و شاداب نگه داشتن جامعه که کلید پیشرفت و پویایی و در نتیجه رشد علمی و اقتصادی جامعه است از آن حمایت کردند .
این در حالی است که یکی از سنت ها و توصیه های بزرگان همیشه بر افزایش نسل و در پی آن افزایش ضریب نفوذ فرهنگی و دینی و مذهبی در منطقه و جهان بوده است . کشور هایی با جمعیت بیشتر امکان گسترش قدرت فرهنگی ، علمی ، سیاسی ، نظامی و ... را به مراتب بیشتر از سایر کشورها خواهند داشت .
هم چنین سال ها قبل نیز پرسشی از رهبر انقلاب در مورد سیاست کاهش جمعیت مطرح شد. متن این پرسش و پاسخ با آیت الله خامنه ای در آن بازه زمانی در کتاب «کاهش جمعیت، ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین» نوشته علامه آیة ا... حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی آمده است.
در این کتاب با اشاره به سیاست کاهش جمعیت به نقل از آقای خرازی آمده است:
«من‌ با حضرت‌ آیة‌ ا...‌ خامنه‌ای‌ ملاقاتی‌ داشتم‌ و ایشان‌ فرمودند: من‌ حدس‌ می‌زنم‌ که‌ این‌ یک‌ نقشه‌ خارجی‌ باشد و با این‌ امر موافق‌ نیستم‌. و در ملاقاتی‌ که‌ با جناب‌ حجّة‌الإسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ رفسنجانی‌ داشتم‌ ایشان‌ را راجع‌ به‌ خطر این‌ امر گوشزد کردم‌؛ ایشان‌ گفتند: این‌ یک‌ نظری‌ است‌. و دیگر گفتاری‌ نداشتند.»
خرازی با اشاره به این اظهار نظرها می گوید:«من‌ معتقد هستم‌ که‌ این‌ طرح‌، یک‌ نقشه‌ استعماری‌ و توطئه‌ ابرقدرتها می‌باشد، و بی‌رابطه‌ با آن‌ جلسه‌ای‌ که‌ در اسرائیل‌ جهت‌ کنترل‌ جمعیّت‌ کشورهای‌ اسلامی‌ تشکیل‌ شد، نمی‌باشد. مخصوصاً این‌ طرح‌ زمانی‌ در ایران‌ به‌ اجراء در آمد که‌ چهارماه‌ بعد از آن‌ نقشه‌ای‌ بود که‌ در اسرائیل‌، کنفرانس‌ آن‌ تشکیل‌ گردید.»
 آیت الله سبحانی نیز در نامه ای به شرح زیر از این اقدام شجاعانه رئیس جمهور حمایت کردند :
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور انور جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با اهداء سلام
امید است وجود مبارک قرین صحت و سلامت بوده و خدمات ارزنده شما مقبول درگاه الهی گردد.
تلو مذاکره حضوری در دیدار قم، یادآور می شود که تحدید نسل به مصلحت نظام و کشور نیست و خوشبختانه جنابعالی نیز با این نظر موافقت نموده که مایه خوشحالی است و اقدام شجاعانه حضرتعالی در مورد پرداخت یک میلیون تومان برای هر نوزاد ایرانی، خود گامی در شکستن این طلسم است، ولی موانعی در کار است که باید برچیده شود تا این اقدام به نتیجه مطلوب برسد.
اینک این موانع:
1. وجه پرداختی بیمه فرزند چهارم، توسط بیمه کننده (پدر) بیشتر از فرزند سوم است.
2. سهام عدالت به فرزند سوم به بعد پرداخت نمی شود.
3. عدم صدور کوپن کالاهای اساسی برای فرزندان سوم به بعد.
4. تابلوهای (فرزند کمتر، زندگی بهتر)
5. بستن لوله های مرد و زن به صورت مجانی
6. پرداخت یک میلیون تومان فقط به فقرا، آن هم مشروط به تادیه مبلغی ماهانه از طرف خودشان که چه بسا پدر و مادر نتوانند این مبلغ را پرداخت کنند.
در پایان موفقیت جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم.
با تقدیم احترام
جعفر سبحانی



 
نوشته شده توسط: حمزه |  چهارشنبه 89 اردیبهشت 22  ساعت 6:28 عصر 


   S-300 ایرانی هدیه روز ارتش !

 

سامانه موشکی جدید ایران

بیست و نهم فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی مبارک
البته همش همین نیست !
وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد نیروهای مسلح ایران نمادی از مصرف گرایی و وابستگی کامل به قدرت های نظامی جهان بودند . تا اونجایی که در تولید صنایع دفاعی و نظامی بجز چند قلم تشریفاتی و بدون اهمیت حرفی برای گفتن نداشتند و آنچه برای مصرف لازم داشتند باید وارد می کردند ، حتی سیم خاردار !
اما این روزها و بعد از 31 سال که از انقلاب گذشته متخصصان دفاعی کشور از جمله ارتشیان قهرمان بعد از ناوشکن تمام ایرانی جماران ، در رژه یگانهای نمونه ارتش در روز ارتش سال 1389 در حضور رئیس جمهور با ارائه دستاورد جدیدشون باز هم سکه زدند و شعار مشهور احمدی نژاد رو تکرار کردند : ما می توانیم .
مدتها از قرارداد سامانه موشکی S-300 با روسیه می گذره و با وجود پرداخت وجه اون از طرف ایران ، روسیه تحت فشارهای آمریکا و اسرائیل از واگذاری این سامانه به ایران تحت عنوان های مختلف طفره می ره .
اما ابرقدرت معنوی و اراده جدید جهان یعنی ایران برای دفاع از تمامیت ارضی خودش معطل هیچ دوست و دشمنی نمی مونه .
در رژه امروز سامانه موشکی مشابه سامانه S-300 روسیه به نمایش در اومد و اعلام شد که اطلاعات اون متعاقباً اعلام خواهد شد .
شاید این بهترین جواب برای اونهایی بود که هر روز بر طبل ناتوانی ایران و نظام مستقر در اون می کوبیدند و تمام پیشرفت های مهم تسلیحاتی کشورمون رو با دست گذاشتن روی سامانه ای که روسها تحویل نمی دادند زیر سئوال می بردند . اونها می گفتند هر پیشرفتی که کرده باشیم و هر موشکی تولید کرده باشیم چون این یکی رو نداریم پس آسیب پذیریم .
بفرمایید حالا چی دارید بگید ؟

من به جاتون می گم : ما می توانیم !



 
نوشته شده توسط: حمزه |  یکشنبه 89 فروردین 29  ساعت 7:44 عصر 

  از "به رنگ ارغوان"  تا  "24"

به رنگ ارغوان سریال 24  

نوروز امسال توی یکی از بهترین سینماهای شهرمون فیلم به رنگ ارغوان رو دیدم .
قبل از دیدن فیلم انواع تحلیل ها رو در موردش خونده بودم و با دستی پر به دیدنش رفتم . وقتی فیلم تموم شد واقعاً جا خوردم . داستان فیلم در مورد یکی از ماموران وزارت اطلاعات هست که در پوشش یک دانشجوی خنگ به یکی از دانشکده های دورافتاده در قلب جنگل می ره و در روستای محل اسکانش سوژه خودش که دختر جوان یکی از سرکردگان منافقین هست رو برای ردیابی پدرش تحت نظر می گیره و طی این مدت دلبسته دختر می شه و تا لو دادن عملیات هم پیش می ره .
 گذشته از اینکه تماشاگر در پایان فیلم نمی تونه بفهمه این فیلم روایتگر یک داستان عاشقانه ، اجتماعی ، امنیتی – جاسوسی و یا چیز دیگه ای هست که همه صاحب نظران در این خصوص نقدهای مفصلی ارائه داده اند ، مسئله بسیار مهم نحوه معرفی چهره یک نیروی اطلاعاتی ایرانه .
کاملاً واضحه که اولین شرط انجام کارهای بزرگ از خود گذشتگی و پا گذاشتن روی امیال و علائق شخصی هست و وای به کاری که بعد امنیتی و اطلاعاتی داره . اما در فیلم این سرباز گمنام امام زمان تا مرز یک جوان معمولی و بی تجربه معرفی می شه که با چند مرحله ارتباط با این دختر کنترل خودش رو از دست می ده و به خاطر اون نه تنها ماموریتش رو فاش می کنه ، بلکه از دستورات سرپیچی می کنه و پا در راهی می گذاره که در صحنه ای که فرمانده اون باهاش رو به رو می شه و جبران این رفتارش رو از خودش می پرسه ، جواب می ده باید حذف بشه ! یعنی می دونه اینقدر خطای بزرگی انجام داده که مستوجب مرگ شده .
همینجا بود که به یاد سریال آمریکایی 24 افتادم . نقش اول این سریال جک باور که مامور سازمان اطلاعاتی مبارزه با تروریسم آمریکاست ، در چند مرحله از این سریال حتی از جون همسر و فرزندش برای کشورش مایه می گذاره و در یک نگاه انجام وظیفه و دستورات رو اصلی ترین آرمان یک مامور آمریکایی معرفی می کنه .این در حالیه که به خوبی به فساد حاکم در سازمانش اشراف داره و با این وجود وظیفه رو با چیز دیگه ای عوض نمی کنه .
در به رنگ ارغوان به صورت ناشیانه ای سعی شده تا تخلف مامور رو با اشراف فرمانده هانش جبران کنه و در یک کلام بگه اگر مامور تخلفی کرد با اشراف مقامات بالاترش جبران می شه .
اما نکته مهم اینجاست که این تخلف یک تخلف حرفه ای یا عملیاتی نیست . بلکه مامور فیلم در بدیهی ترین و ساده ترین چالش های عاطفی به دام افتاده . این قضیه نه تنها از نظر حرفه ای ساختار و سیستم آموزش دستگاه اطلاعاتی کشورمون رو زیر سئوال می بره بلکه از نظر شرعی هم با شخصیت ماموری که مقید به نماز اول وقت و ... هست مغایرت داره .
در یک کلام این فیلم نه تنها در فیلمنامه و انتخاب موضوع شدیداً آماتور عمل کرده بلکه در معرفی اعضای سیستم اطلاعاتی کشور دچار ضعف شدیدی شده تا جایی که حتی توان رقابت با سریال های سرگرم کننده آمریکایی مثل 24 رو هم نداره و در عرصه معرفی شخصیت آرمانی یک مامور امنیتی به نسل جوان ، اونها رو مجاز به اشتباهات پیش پا افتاده دونسته ، در حالی که مشابه خارجی آرمانی ترین حالت ممکن رو از این نوع شخصیت به خورد مخاطبان خودش می ده .
امیدوارم با تلاش هنرمندان متعهد و شایسته کشورمون این حرکت نسنجیده با تولید فیلم ها و سریال های در همین ژانر و با محتوای ارزشی و آرمانی جبران بشه . چرا که سیستم امنیتی ما سرشار از این الگوهای آرمانی هست که اگر نبود عملیات های پر افتخاری مثل دستگیری ریگی و آزاد سازی دیپلمات ایرانی ربوده شده در پاکستان با امثال مامور معرفی شده در به رنگ ارغوان امکان پذیر نبود .



 
نوشته شده توسط: حمزه |  سه شنبه 89 فروردین 24  ساعت 6:7 عصر 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    نوشته های پیشین
دل نوشته هایی به مناسبت هفته بسیج
اضطراب و درمان آن
ناگفته های یک وهابی از شیعه شدنش
مدتی این مثنوی تاخیر شد ...
تشریح سه ضلع بازیگردان 18 تیر
نیویورک تایمز: تنگه هرمز و آزمایش موشکی اولین گامهای محکم ایران
بهار عربی بهار اسلامی شد/این خاورمیانه، اسلامی و از اسرائیل متنف
ایران 13 سال زودتر از چشم انداز به مقام علمی اول منطقه رسیده است
اجرای فاز اول هلیکوپتر ملی با 10میلیارد سرمایه/ طراحی پلت فرم خو
پیش به سوی انسانیت:
یک پند مهم ، خشم مگیر !
خواستگاری با جعل عنوان ...
از وال استریت صدای ربنا می آید !
قتل به خاطر یک نگاه !
مرد شیطان صفت در کمین دختربچه مدرسه ای !
[همه عناوین(218)]